۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۹:۰۱

مهر گزارش می دهد/

شب زنده داری مردم تهران در حرم امام راحل/حضور باشکوه مردم پایتخت

شب زنده داری مردم تهران در حرم امام راحل/حضور باشکوه مردم پایتخت

تهران-مراسم احیای شب قدر در حالی در نقاط مختلف استان تهران برگزار شد که حرم مطهر امام خمینی(ره) میزبان خیل عظیم شب زنده داران تهرانی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سه شنبه شب و همزمان با شب 21 ماه مبارک رمضان، مراسم احیای دومین شب از لیالی پرفیض قدر با حضور مردم متدین و انقلابی استان تهران در مساجد، حسینیه ها، امامزادگان واجب التعظیم و اماکن مذهبی و مقدس برگزار شد.

مراسم احیای شب قدر در حالی در نقاط مختلف استان تهران برگزار شد که حرم مطهر امام خمینی(ره) میزبان خیل عظیم شب زنده داران تهرانی بود.

خدمات مترو و اتوبوسرانی به شب زنده داران تهرانی

مردم استان تهران در دومین شب از لیالی قدر خود را از راه های دور و نزدیک به حرم مطهر امام راحل رسانده بودند تا در جوار مرقد رهبر کبیر انقلاب اسلامی احیای شب قدر را انجام دهند.

از دقایق ابتدایی شروع مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر امام راحل، میزان و حجم ترافیک در ورودی های این بارگاه ملکوتی افزایش چشمگیری پیدا کرده بود و مردم تلاش داشتند تا هر چه زودتر خود را به برنامه های شب قدر برسانند.

حرم امام خمینی

حضور خیل عظیم مشتاقان در حرم مطهر امام راحل

سازمان اتوبوسرانی و شرکت مترو نیز خدمات ویژه ای را برای شرکت کنندگان در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر امام راحل در نظر گرفته بود به طوری که مترو و سازمان اتوبوسرانی تا صبح به جابجایی مردم می پرداختند.

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه افرادی را که قصد شرکت در مراسم احیای حرم مطهر امام راحل داشتند از میادین اصلی شهر تهران و نقاطی نظیر پایانه خاوران به سمت حرم مطهر امام خمینی انتقال می داد.

احیای نوجوانان و جوانان تهرانی در حرم امام خمینی(ره)

با اتمام طرح توسعه حرم مطهر امام خمینی(ره)، امسال این آستان مقدس با آمادگی کامل میزبانی شب زنده داران تهرانی را بر عهده داشت و برنامه های شب های قدر به صورت متمرکز در این حرم مطهر برگزار شد.

حرم امام خمینی

سخنران شب شهادت حضرت علی(ع) در حرم مطهر امام راحل حجت الاسلام ناطق نوری بود و حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی و جمعی دیگر از مسئولان نیز در این مراسم حضور داشتند.

حضور نوجوانان و جوانان در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر امام راحل یکی از ویژگی های برجسته این مراسم بود به طوری که تعداد زیادی از حاضران در این مراسم را آینده سازان ایران اسلامی تشکیل می دادند.

حضور  جمعی از مسئولان در حرم مطهر امام راحل

راحله محمدی یکی شرکت کنندگان در مراسم احیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جوانان و نوجوانان ایرانی انس و الفتی با امام راحل دارند به همین خاطر شاهد حضور پرشور آینده سازان کشور در مراسم احیای حرم مطهر امام خمینی هستیم.

وی افزود: حضور باشکوه مردم در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر امام راحل نشان داد که ملت ایران هیچگاه رهبر خود را فراموش نمی کنند و می دانند که امام خمینی حق بزرگی بر گردن آنان دارد.

حرم امام خمینی

مغاری ادامه داد: امشب مردم تهران با حضور در حرم امام راحل، رهبر کبیر انقلاب اسلامی را واسطه قرار داده تا به حاجات خود برسند و تجدید پیمان دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی بکنند.

سعید حسینی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برای اولین بار احیای شب قدر را در جوار مرقد امام راحل برگزار می کند اظهار داشت: برگزاری مراسم شب قدر در کنار حرم مطهر امام راحل  رنگ وبوی معنوی خاصی دارد.

وی افزود: امشب مردم تهران علاوه بر احیای شب قدر بار دیگر با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کرده و بر تبعیت کامل از فرامین مقام معظم رهبری تأکید کردند.

کد خبر 2854187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امینی ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      امشب در حرم حضرت اقا ب‌ودیم به همرا خانواده مراسم شب قدر عالی بود همگی خسته نباشید. ولی یک صحنه ناراحت کنده که دست فروشان بساط کرده بودند و وسایل می۰فروختند خواهشن یک فکری بکنید